Innsamlingskampanjen for Agva gikk over all forventning under NRK TV-aksjonen. Ved å doble bidragene opp til 100 000, samlet Agva inn hele 261 975 kroner sammen med sine kunder, til WWFs arbeid for å bekjempe plast i havet.
– Så vidt vi kan se utgjør dette en andreplass i hele Viken fylke! Med Agvas kunder og venners bidrag kan vi forhindre at 93.600 tonn plast havner i havet!, forteller Bjørn Arctander, Daglig leder i Agva.
Awake stod for konseptet for kampanjen, som var å finne på Spleis, sosiale medier og i nyhetsbrev som gikk ut til Agva sine kunder.
– Det er gøy når bærekraftskommunikasjon fungerer som det skal og bidrar til en så viktig sak, sier Marte Alstad Hansen, Kreativ leder i Awake.
Plast i havet TV-aksjonen i år gikk til 4 konkrete og definerte prosjekter i Sørøst-Asia som har som formål å redusere plast i havet. WWF tar plasten ved roten ved å etablere og forbedre eksisterende avfallssystemer for mer enn 900 000 mennesker i Sørøst-Asia. Indonesia, Vietnam, Filippinene og Thailand står for en tredjedel av all plastforsøplingen i verdens hav, derfor er det viktig for WWF å ta grep i denne regionen.
Midlene fra årets TV-aksjon går til å:
Etablere og forbedre avfallssystemer
Samle inn og resirkulere søppel
Lære opp elever og lærere om konsekvensene av plast for helse og miljø
Kutte bruken av unødvendig plast
Ansvarliggjøre bedrifter som forsøpler
Hvorfor engasjerer Agva seg i havet?
Agva er opptatt av å gjøre det de kan for å ta vare på verdenshavene, nå og i fremtiden. I flere år har de støttet arbeidet til WWF for å bremse klimaendringene og stanse tapet av natur. Nå setter de inn et ekstra støt for å kunne bidra til et renere hav. Sammen kan vi gjøre en forskjell.
Les Agva sin omtale av kampanjen her: Agva-bloggen
Comentários