Nordic Choice Hotels brukte tiden godt i 2022 på å lage en solid 10-års strategi for bærekraft. I lang tid har hotellkjeden vist seg å være både fremoverlente, rebelske og nyskapende når det kommer til bærekraft, og nå satser de ytterligere.
Awake fikk oppgaven med å utvikle en bærekraftshistorie med et overordnet konsept som skulle beskrive den nye strategien. Historien skal brukes internt og ut til eksterne samarbeidspartnere i hele konsernet, nasjonalt og internasjonalt.
“Det er veldig givende å jobbe med en kunde med så mye pågangsmot og guts. Vi er veldig imponerte over ambisjonsnivået og den kraften Nordic Choice Hotels har. De er både modige og sprer mye engasjement når det kommer til bærekraft.” – Sier kreativ leder Marte Alstad Hansen i Awake.
Fra venstre: Immy Rempis - Bærekraftsspesialist i Nordic Choice Hotels, Camilla Elise Berg - Daglig leder i Awake, Harald Bjugstad-Holm - Bærekraftsdirektør i Nordic Choice Hotels and Marte Alstad Hansen - Kreativ leder i Awake.
De neste 10 årene skal hotellkjeden ha to hovedfokus – mennesker og klima. Selskapet skal fortsette å sette menneskene først, både gjester og ansatte. Og kulturen skal bygges enda sterkere med vekt på mangfold og personlig utvikling som de viktigste byggestenene.
Nordic Choice Hotels tar et stort grep om klimasaken, her settes bygg og mat og drikke som fokusområder. Dette er områder som er tett på kjernevirksomheten, der de gjør mange tiltak og områder de ser det er størst mulighet for å påvirke fotavtrykket.
“For oss har det vært viktig å tydeliggjøre den emosjonelle tilknytningen ved å dykke ned i hvorfor dette arbeidet betyr så mye for selskapet. Samtidig som vi ønsket å bevare deres knallsterke DNA og fortelle om konkrete tiltak, mål og utfordringer.” – Sier Alstad Hansen.
Vi i Awake lagde konseptet “Anything is possible. Except us giving up” som skal fungere som paraply for bærekraftshistorien som vi har utarbeidet til Nordic Choice Hotels. Et konsept som speiler de neste ti årene hotellkjeden nå skal inn i, den motstandsdyktigheten de allerede har vist og den innovasjonsgnisten som gang på gang vises i ansatte. Åpenhet rundt utfordringer knyttet til bærekraft har blitt inkludert som en vesentlig del av bærekraftshistorien. Det skaper rom for å gå i dialog med et større nettverk for å finne løsninger sammen.
“Awake har virkelig levert utover det som var forventet. De catchet raskt essensen i selskapet og strategien, og klarte å ta kommunikasjonen vår rundt vårt bærekraftsarbeid til nye høyder. God og strukturert oppfølging, og høy kvalitet i leveransen gjør at vi er veldig godt fornøyd med arbeidet som ble levert.” sier Harald Bjugstad-Holm, Bærekraftsdirektør i Nordic Choice Hotels.
Awake ser frem til å observere hvor raskt Nordic Choice Hotels vil nå sine ambisjoner. Er det én ting de vet med sikkerhet, så er det at hotellkjedens sterke tro på at alt er mulig og holdningen deres til å aldri gi opp, kommer til å ha stor effekt.
For Nordic Choice Hotels er ikke bare en hotellkjede, de er en kjede av positiv påvirkningskraft som gir store ringvirkninger.
コメント