top of page

Karbonkvoter fra verdens viktigste kilde til ren luft



Vi i Awake har vært så heldige å få jobbet med kommunikasjonsstrategi, designprofil og nettsidene til Across Nature.

Across Nature er et norskeid selskap som tilbyr karbonkvoter fra et treplantingsprosjekt i Nicaragua, kalt Nicaforest. Grunnleggeren av Across Nature; Øyvind Berg startet prosjektet Nicaforest i 2010 igjennom søsterselskapet Across Forest. Siden da har de plantet teak på nedbeitede områder i samarbeid med lokale landeiere i Chontales-regionen.


Misjonen til Across Nature er å bygge og drifte en bærekraftig skogbransje i Nicaragua som skal gi positive effekter for både klima og samfunn. Til nå er det plantet 360.000 teaktrær på fire plantasjer, dette binder opp CO2 i atmosfæren tilsvarende et utslipp på 78.000 tonn.

Karbonkvotene som Across Nature selger er Gold Standard sertifisert, denne sertifiseringen sikrer at Nicaforest-prosjektet gir globale miljøeffekter og bidrar til sosiale tiltak for innbyggerne. Karbonmarkedet gjør at lokale landeiere i Nicaragua kan bli mer konkurransedyktige. Det gir også mulighet for at flere skogprosjekter kan finansieres, som gjør at verdien av landet går opp og økonomien forbedres.


Les mer om karbonkvotene: acrossnature.com/produkter




Prosessen med Across Nature startet med en workshop som gav oss god innsikt og kunnskap til å utarbeide kommunikasjonsstrategien. Etter at strategien var satt begynte arbeidet med design av profil og nettside.


Visuell identitet

Vi har hatt som mål å lage noe som viser hva prosjektet Nicaforest har fått til, menneskene bak Across Nature og gi en god oversikt over hvordan man kan kjøpe kvoter. Vi har hatt en tilnærming hvor vi designet med tanke på å ivareta både det emosjonelle og profesjonelle aspektet.








«Awake har bistått oss i arbeidet med å utvikle Across Nature. Underveis har vi utviklet et godt samarbeid med Awake og deres kompetanse har vært svært verdifullt for videreutviklingen av vårt prosjekt. Vi setter pris på deres detaljfokus og kreative tilnærming til hvordan vi skal kommunisere vårt budskap.»

– Øyvind Berg, Daglig leder i Across Nature

Siste innlegg

Se alle
bottom of page